Heklana beretka u 5 boja

 

Heklana francuska kapa - beretka izrađena svežnjastim štapićima


Crocheted beret in 5 colors


Ovu beretku je vrlo jednostavno napraviti. Vrlo je topla, hekla se od sredine  u krug svežnjastim štapićima i ima potpuno jednake pravu i krivu stranu.

Upotrijebila sam od svake boje po jedno klupko vune Unitas Meri, sastav je 100% akril i radila sam heklicom br. 4,5. 
Ne znam reći koliko je točno vune iskorišteno, jer je od svake dosta ostalo.


Crocheted cap - Beret


Ovo nije rađeno po shemi, ali ja ću pokušati dati osnovne smjernice kako raditi.
Ja sam svoju staru beretku, koja nije heklana,  uzela kao uzorak za veličinu.

  • Svežnjasti štapić radi se ovako: 1 navoj, provuče se nit kroz magični prsten ili petlju, ponovo navoj i nova nit i još jednom navoj i nova nit. Sada imate na heklici 7 petlji i kroz svih 7 provučete nit, jedna petlja za zatvaranje i još 1 lančić, pa se ide dalje na slijedeći svežnjasti štapić. Kad provlačite nit izvucite je više, tako kad skupite sve niti dobijete svežnjić.
  • Počela sam u sredini i u početni tzv. magični prsten najprije napravila 3 lančića, a zatim 7 svežnjastih štapića, spojite krug i zategnite nit magičnog prstena da se ne proširuje. Promijenite boju vune, pa
  • 3 lančića za novi red, i heklajte 14 svežnjastih štapića ukrug, tj. između svakog prethodnog stavite stavite dva, (zahvaćate nit ispod petlje između dva svežnjasta štapića), spojite krug, promijenite boju vune, pa
  • 3 lančića, heklajte dva stupića, 1 stupić, 2 stupića i tako redom svaki drugi je dvostruki svežnjasti stupić, spojite krug, promijenite boju
  • Ponovo 3 lančića za početak kruga, i nakon svakog trećeg stupića dodajte još jedan i tako do kraja kruga, spojite krug, promijenite boju,
  • 3 lančića, sve isto, heklajte svežnjastim stupićima i nakon svakog 4. dodajte jedan svežnjasti stupić, spojite krug, promijenite boju vune.
  • Ovako proširujući krugove radite dok ne dobijete promjer kape kojim ste zadovoljni.
  • Ja sam radila dok nisam došla do 28 cm promjera. 
  • Tada sam nastavila 2 reda ravno bez dodavanja, samo izmjenjujući boju, a nakon toga počela sužavati obrnutim redom. Preskočite petlju gdje bi došao stubić, kod mene je to bilo npr. svakih 7 stupića 1 se preskače, u slijedećem redu smanjujete nakon svakog 6. stupića. To sužavanje radite dok niste zadovoljni unutarnjim promjerom kape.  Najbolje je isprobati na glavi, pa vidjeti je li ok.
  • Napravite još otprilike 2 ili 3 reda ravno bez oduzimanja, spojite krug i uvucite repove niti.
Ovo je sve samo okvirno, ovisiti će o vrsti vune s kojom radite, o heklici,o načinu na koji heklate i o tome koja veličina vam je potrebna.

Moja kapa ima slijedeće dimenzije:
  • promjer je 28 cm
  • visina od centra do kraja kape je 24 cm
  • širina unutarnjeg ruba (od početka sužavanja do kraja) je 9 cm.

Crochet cap - beret - inside


Naravno, vi možete izabrati kombinaciju boja koja se vama sviđa, ili sve napraviti jednobojno. 
Ako ste se usudili pokušati prema ovim mojim manjkavim uputama, bilo bi mi drago da mi javite kako vam je ispalo.

Moram reći da nisam stručnjak za objašnjavanje, pa ukoliko vidite da sam napravila grešku ili imate pitanja, slobodno se javite u komentaru.

I za kraj, stavljam sliku svog pomoćnika! Bez njega ovaj blog ne bi bio tako zanimljiv :)

My favorite blogging assistant - Mr. Cat



Hvala vam na pažnji i ugodno vam heklanje!





Primjedbe