Heklane rukavice bez prstiju "Kika"


Crocheted fingerless gloves "Kika"
Heklane rukavice bez prstiju


Ove jednostavne rukavice napravila sam vrlo brzo, vrlo jednostavan model i lako je raditi čak i ako ste početnik.
Potrebno je znati osnovno pletenje (pravo, krivo) i heklanje stupića s 1 navojem i običnog stupića bez navoja. 

Crocheted fingerless gloves for beginners
Heklane rukavice bez prstiju za početnike


Pregledala sam nekoliko videa na Youtube da vidim mogu li nešto naći za inspiraciju, a da nije komplicirano. 
 
Koristila sam savjete iz ovog videa, (hvala autorici), ali sam morala korigirati veličinu, pa sam malo promijenila i model i jako mi se sviđa rezultat.
Rukavicama sam kompletirala šal koji sam objavila u prethodnom postu.

Crochet scarf and fingerless gloves


Ove rukavice izrađene su od akrilne pređe Meri Unitas, a koristila sam igle za pletenje br. 5,5 za rubni dio i heklicu br. 4 za heklani preostali dio.

Ove moje rukavice imaju slijedeće dimenzije:
  • ukupna dužina 16 cm
  • dužina od rubne trake (tj. od zgloba ruke do vrha je 9 cm)
  • širina prvog reda heklanih stupića je 8 cm
  • širina rukavica kod smanjenja za palac je 9 cm
  • visina od završetka rubne trake do dijela gdje se oduzima za palac je 7 cm
  • širina dijela za prste je 8 cm.

Izrada:
  • Pleteni dio sam radila kao u videu: 26 petlji, pletenje 1 pravo, 1 krivo, radila sam dok nisam bila zadovoljna sa širinom ruba.
  • Sada sam heklicom br. 4 nastavila dalje stupićima s jednim navojem, stavila sam 24 stupića,  zatvorila krug i dalje heklala kružno, dodajući po 2 lančića kod svakog prelaska u slijedeći krug.
  • U 3. redu i dalje do oduzimanja za palac, znači slijedećih 4 reda, prije zatvaranja svakog kruga, dodala sam 1 stupić za proširenje.
  • Nakon ukupno završenih 6 redova spojila sam krug i heklala niskim stupićima (jednostavni, bez navoja) ali taj krug nisam završila do kraja, ostavila sam slobodno 4 zadnja stupića, preskočila slijedećih 4 koja pripadaju slijedećem krugu, i spojila krug ostavljajući slobodan otvor za palac, dodala 1 lančić za novi krug.
  • Dalje do kraja radila sam niskim stupićima kružno do potrebne dužine rukavice, dodajući 1 lančić za prelazak u novi krug.
  • Još je preostalo spojiti pleteni dio i uvući krajeve niti i to je to.
Početnicima će biti puno jasnije kad pogledaju video, a iskusnim damama je već sve jasno kad pogledaju sliku :)

Preporučujem uzeti mjere, da unaprijed znate koliku veličinu rukavica trebate. Stavite ruku na papir, s odmaknutim palcem i okružite konturu olovkom. Tada izmjerite potrebne veličine.

Vrlo lako je promijeniti veličinu rukavica - ako trebate šire u startu, samo dodajte nekoliko očica više za pleteni rub i po potrebi nekoliko stupića u prvom redu. 
Za duži dio do otvora za palac napravite 1, 2 ili 3 kruga više prije oduzimanja. Završetak odlučite sami, koja dužina vam odgovara, nekoliko krugova više sasvim je jednostavno dodati.

Ove rukavice izrađene su za poklon prema mjeri.

Za sebe sam napravila isto takve, samo nešto veće: radila sam ukupno 26 početnih stupića s navojem u 7 krugova prije oduzimanja za palac, dodajući u od 3. reda po 1 stupić za proširenje.

Nisam sigurna koliko je ovo razumljivo. Meni je obično jednostavnije pogledati video ili gledati u shemu, a opisno je zadnji izbor.  
Javite mi ako imate pitanja ili ispravke.


Želim vam sve najbolje u slijedećoj godini i puno mirnih sretnih trenutaka u ručnom radu!





Primjedbe